יום חמישי, 3 בדצמבר 2015

זמן תפוחים ומאפינס


כמו תמיד העיניים שלי מסתכלות הרחק , בלי להיות קרובה לכאן  .
מפסידה את זה של כאן וגם של שם . הכי לא להיות נוכחת .
מרגע שחוויתי את הסתיו של בוסטון , על צבעי השלכת האדמונים   ורשרוש העלים הנופלים  , ידעתי שאין סתיו שידמה לסתיו הזה  .
כמו זה שמתאהב בפעם הראשונה ,  ומבין ששום התאהבות לא תהיה כמו ההיא .
למרות שאולי זה בכלל לא כך , אבל עם זיכרונות קשה להתווכח .
אני מנסה לספר לעצמי , כדי להקהות  את החוויה .  על בדידותם של העצים , על העלים שנוטשים  מותירים את הענפים קרחים וחשופים בהתמודדותם עם הקור והרוח .
על אנשים שחיים שם 6 חודשים בשנה בקור מכלה , ואילו אני רק עוברת אורח שמחפשת פריימים טובים לעין  , לנפש ובדרך מאפשרת למצלמה להנציח .
אבל החוויה זוכרת את הצבעים  , את האור הרך   , את רשרוש העלים הנופלים.
 
סתיו 1
 
כך אני מנדה את עצמי מכאן וגם משם .
עכשיו  אני מתנחמת בזמנם של התפוחים .
בכל העולם זה זמנם של תפוחים . אדומי וחיוורי לחיים , זהובים , כתומים ואדמוניים . ריחם משכר ,תמציתי ומבושם .
בשוק האיכרים יש את דוכן התפוחים , שמתחיל כשזמן פירות היער נגמר .
ארגזים על ארגזים של תפוחים מסוגים שונים , כל אחד עם הריח שלו והטעם האופייני לו .
אני תמיד מתבלבלת ורוצה לקחת מכולם , אבל איכשהו , הפוג'י תמיד מנצחים .
אני שמה לי בשקית נייר הרבה פוג'י , בכלל שקיות נייר תמיד מזכירות לי שווקים של חו"ל . אז אני לוקחת עוד אחת ושמה קצת דלישס , כמה פינק ליידי , וקצת תפוחי יונתן סמוקים ממש .
גם הכנת מאפינס מאפשרת לי להתחבר לסתיו של שם .
מאפינס תפוחים
11
  • מה שאני הכי אוהבת במאפינס האלה  מעבר להיותם טעימים , רכים ועסיסיים כל כך . היא ההכנה המיוחדת שלהם . אני אוהבת דרכי הכנה מיוחדות ולא שגרתיות . מה עוד שבסוף מבינים למה השלבים האלה היו נחוצים , לתוצאה הסופית .
    מה צריך:
    לתפוחים הצלויים ורוטב התפוחים:
    6 תפוחי עץ בגודל בינוני , מאיזה סוג שתרצו , אפשר גם לערבב.
    1/4 כפית קינמון
    3 יחידות של ציפורן
    קמצוץ של אגוז מוסקט מגורר.
    לתערובת המאפינס:
    2 כוסות קמח מנופה
    1+1/2 כפיות אבקת אפייה
    1/2 כפית סודה לשתייה
    1/2 כפית קינמון
    1/4 כפית מלח
    1/4 כפית אגוז מוסקט מגורד
    120 גר' חמאה בטמפרטורת  החדר .
    3/4 כוס סוכר חום
    2 ביצים גדולות
    1/2 מיכל שמנת או יוגורט פשוט
    1 כוס רוטב תפוחים (מלמעלה)
    1 כוס תפוחים צלויים
     לציפוי:
    1/2 כוס שיבולת שועל
    2 כפות סוכר חום
    1/4 כפית קינמון טחון
    קמצוץ מלח
    2 כפות חמאה רכה מאד

    איך:
    מחממים את התנור ל 200 מעלות .
    מקלפים את התפוחים , חותכים לרבעים , מרחיקים את הליבה וחותכים לקוביות קטנטנות. בערך 1/2 ס"מ.
    מניחים את קוביות התפוחים בתבנית גדולה מרופדת בנייר פרגמנט , בוזקים למעלה את התבלינים ומערבבים היטב . חשוב שהתפוחים יהיו מפוזרים באופן שווה על התבנית .
    6
    אופים עד שהתפוחים מזהיבים מעט , והם רכים בנעיצת מזלג . מערבבים במהלך האפייה כפעמיים .
    5
    בינתיים מכינים את תערובת המאפינס :
    מערבבים ביחד את הקמח מנופה , קינמון , מלח , סודה לשתייה , אגוז המוסקט, ואבקת האפייה .
    מערבבים את תערובת הציפוי , ויוצרים תערובת פירורית עם קצות האצבעות , לא לשים כמו בצק .
    2
    כשהתפוחים מוכנים , מוציאים את הציפורן , מקררים מעט , מנמיכים את חום התנור ל175 מעלות .
    שמים את השמנת או היוגורט בכוס מדידה של בלנדר יד  ומוסיפים 1 כוס של  תפוחים . ז"א שיש עכשיו 1 ו1/2 כוסות תערובת . טוחנים בבלנדר יד למחית אחידה .
    קטן 4
    שמים את הביצים והסוכר בקערת הקצפה  ,מקציפים עד שהתערובת אוורירית וקרמית . מוסיפים את החמאה בהדרגה תוך כדי הקצפה.
    מפסיקים את פעולת המיקסר  , מוסיפים ידנית את תערובת היוגורט והתפוחים  ואת תערובת הקמח .
    מוסיפים את התפוחים הצלויים (1 כוס גדושה) או  את כל מה שנשאר , מערבבים בעדינות .
    3
    משמנים תבנית מאפינס  , אתם בוחרים את גודל המאפינס , תבנית עם שקעים קטנים תניב מספר גדול יותר של מאפינס . שמים את התערובת בגובה 3/4 מנפח השקע .
    8
    מפזרים למעלה את תערובת הציפוי .
    אופים עד שמזהיב , בודקים עם קיסם אם המאפינס אפויים , האפייה אורכת בין 25 – 30 דק' , תלוי כמובן בתנור .
    97
    רכים , טעימים  ועסיסיים ….
    10
    13
    ואולי תרצו להכין גם את אלה …..
    תפוחים 1
    מבט  פנימה
    מבט פנימה

    ואולי גם את עוגת התפוחים הזו
    עוגת תפוחים  עם צייר
  •  

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה