יום שני, 1 בפברואר 2010

מרק עגבניות ,עשבי תיבול....סמיך וארומטי!

המרק הזה תמיד מתחבר לי בדמיון ,עם כפר קטן בדרום איטליה שם עומדת לה מאמא איטלקית גדולה ובוחשת בסיר ,ממנו עולים ניחוחות של עגבניות טריות ועשבי תיבול.המרק הזה לא פחות טוב מזה של המאמא.יש בו עגבניות טריות,הוא סמיך וריחני.
בניגוד לרוב מרקי העגבניות שאני מכירה ,המרק הזה לא מרוסק.כל כף מביאה לפה את טעמם של כל המרכיבים .יש בו שילוב של החמיצות והמתיקות של העגבניות,והארומה הנפלאה של עשבי התיבול.
אני מגישה אותו עם קרוטונים (מתכון בהמשך) אותם אני מגישה בנפרד.
ניתן להגיש עם לחם כפרי וחמאה-יאמי!
ואפשר להגיש עם מעט שמנת חמוצה או קרם פרש
ולמצרכים:
1בצל גדול קלוף וקצוץ דק.
3 בצלי שאלוט קצוצים דק.
8-10 עגבניות טריות גדולות(אני מעדיפה תמיד אם אני מוצאת עגבניות תמר)
30 גר' חמאה,אם לא רוצים ,מוסיפים יותר שמן זית.
3 כפות שמן זית.
חלקו הפנימי של סלרי עלים.
2 שיני שום קלופות וקצוצות.
3 כפות רסק עגבניות.
2 עלי דפנה.
3 כפות טרגון טרי.
5 ענפים של בזיליקום טרי.
3 ענפים של אורגנו טרי.
1 כף סוכר.
1 רצועת קליפת לימון.
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
ההכנה:
חורצים צלב בעגבניות הטריות וחולטים אותן שלוש דקות במים רותחים,מקלפים,חותכים לקוביות בינוניות בגודלן ומניחים במסננת מעל קערה,שומרים את הנוזלים.ממיסים את החמאה והשמן בסיר,מוסיפים את שני סוגי הבצל והשום ומטגנים עד שמעט מזהיב.שומרים את עלי הסלרי ואת המקלות קוצצים דק ומוסיפים ,מטגנים עוד דקה.
מוסיפים את העגבניות ובוחשים היטב.
את כל העלים הטריים והשטופים ,מפרידים מהגבעולים,וקוצצים דק ,חצי מהכמות מוסיפים לעגבניות.מוסיפים את נוזלי העגבניות,רסק עגבניות,הסוכר,עלי הדפנה וקליפת הלימון.מאדים עוד דקה ומוסיפים 8-10 כוסות מים.מביאים לרתיחה,מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-30 דק'.
בעזרת כף למעיכת תפוח'א מועכים מעט את העגבניות בסיר ,רק מעט .
ממש לקראת הסוף מוסיפים מלח ופלפל,עוד קצת סוכר אם צריך,ואת שאר עשבי התיבול כולל עלי הסלרי.
להכין קרוטונים בבית זה ממש כלום,תמיד אפשר לנצל לחם שנשאר.אותי זה מותיר עם תחושה שאני לא בזבזנית ומנצלת את כל המשאבים,תלכו על זה!
לקרוטונים:כל לחם שנשאר ,הכי טוב לחם כפרי וכהה או שיפון ,אבל האמת שכל לחם יסכון למטרה הזו,ולפחות 1/2 עד 1 כיכר לחם.
2-3 שיני שום כתושות.
15 גר' חמאה מומסת.
2 כפות שמן זית, 50 גר' גבינת פרמז'ן מגוררת,מלח גס ופלפל גרוס גס (לטעום). מניחם את חומרי הרוטב בכלי ובוחשים היטב.
חותכים את הלחם לפרוסות בעובי בינוני ואחר'כ לקוביות בגודל שתרצו,יוצקים את הרוטב ,מערבבים עם הידיים היטב עד שכל הלחם עטוף היטב ברוטב.
מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים בחום של 170-180 מעלות עד לגוון זהוב עמוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה